umberilma.ee

Blog 2021

17. etapp, Rio de Janeiro, 26.12.21-02.01.22

Sunday 13 February 2022

26. detsember, pühapäev
Ärkasime hommikul varakult ja mehed võtsid paagid vett täis. Peale hommikusööki läks naine sadamasse, et teha ettemakse kaikoha eest. Sadamakontoris oli kaks tütarlast, kes inglise keelt ei rääkinud. Google translate kaudu selgitas naine, mida vaja. Tütarlapsed esitasid arve kohalikus rahas 600 realile (vastab ca 100 eurole).

16. etapp, Cabo Frio-Rio, 24-25.12 2021

Sunday 13 February 2022

24.detsember, reede
Jõululaupäeva hommik tervitas meid maalilise sissesõiduga laguunilinna Cabo Friosse. Sissesõit laguuni on väga kitsas ja madal. Sattusime tõusuajale ja läksime sealt oma 2 meetrise süvisega ludinal läbi aga sügavusnäidik püsis pidevalt kriitilisel piiril so 3-4 m vahel, langedes kohati ka 2,5-le. Suurema süvisega sellesse...

15. etapp, Salvador - Cabo Frio, 19- 23.12.2021

Monday 10 January 2022

19. detsembril õnnestus mell lõpuks ometi taas üks kala kätte saada - väike küll aga ikkagi tuun! Õhtusöögiks oli siis loomulikult pasta tuunikalaga:)
20. detsembril kukkus tuul 5m/s-le ja, et pisutki mootorit säästa, tegelesime usinasti purjetamisega. See tähendab, et panime taganttuules groodi ja kenu poomiga "liblikasse" ehk ühe ühtepidi kolmnurka...

14. etapp, Salvador, 12 - 18.12.2021

Monday 10 January 2022

12-15 detsember
Ununes mainida, et päev enne ärasõitu saarelt kärssas läbi meie päikesepaneelide laadija pingemuundur. Oli see siis nüüd liigsest kuumusest (pidevalt 33 kraadi) või liigsest niiskusest, ei tea. Igatahes saame praegu akusid laadida ainult siis, kui laeva mootor töötab:(
Mees üritab seda kuidagi parandada, ehk nagu Vallo ütleb...

13. etapp, Fernando de Norohna, 8 - 11.12.2021

Sunday 2 January 2022

8.detsember, kolmapäev
Fernando saar hakkas paistma ca 20 meremiili pealt. 

Kohale jõudsime pärastlõunal. Sadamat traditsioonilise kaikohtadega saarel pole. Vajadusel saab sõita korraks kaisse, et nt midagi või kedagi peale võtta aga see on kaunis tülikas, sest valdavalt kasutavad kaid kauba, turistode, sukeldumise ja kalapaadid, mida...

12. etapp, ookeaniületus, 26.11 - 7. 12.2021

Saturday 1 January 2022

26.november, reede
Käes on ärasõidu päev. Enne väljasõitu on vaja veel paagid vett täis lasta ja vee kaart ära viia. Naine tegi hommikusöögi ja Vallo asus paake täitma. See protseduur oli väga ajakulukas (kestis kokku vähemalt 1,5h), sest vee surve oli madal.
Naine käis koos Tomiga samal ajal veel korra turul värske tomati, kurgi ja salati...

11. etapp, Roheneeme saared, 22-25.11.2021

Thursday 30 December 2021

22. november, esmaspäev
Kellaaegadega on mingi segadus - meist pooltel näitab mobiil  kohalikuks ajaks kell 3 öösel ja pooltel kell 4 öösel, seetõttu tõuseme oma vahikordadeks üles kaunis kaootiliselt st igaüks oma ajaarvamise ja sellele vastava äratuse järgi. Täna õhtul peaks see aga lõppema, sest jõuame lõpuks Roheneeme saartele (konkreetsemalt...

10. etapp, ülesõit Tenerifelt Roheneeme saartele, 15 - 21.11.2021

Wednesday 24 November 2021

15. november, esmaspäev
Kuna on esmaspäev, käisid mehed hommikul veel paadipoes ja tõid tagavaraks anoode juurde (paistab, et neid ikka kulub siin soolases vees). Siis topiti kummipaat kokku ja seati jaht sõiduvalmis. Naine pani veel viimaseid blogipostitusi üles ning kella 16 paiku tõmbasime ankru välja ja seadsime nina Roheneeme saarte suunas.

9. etapp, Tenerife, 9 - 14.11.2021

Tuesday 23 November 2021

9. november, teisipäev
Cran Canaria ja Tenerife vahel on tuuled mägede vahele justkui kokku surutud ja sestap on seal tavapäraselt pisut kõvem tuul kui Kanaari saari ümbritseval alal. Täna öösel, kui liikusime ühelt saarelt teisele, puhus saarte vahel ca 13-14m/s tuul põhjast tekitades paarimeetriseid laineid. Meie seeniorid olid kaunis ära ehmatanud...

8. etapp, Cran Canaria - Tenerife, 5 - 8.11.2021

Monday 15 November 2021

5. november, reede
Las Palmase kõige suurem sadam on avalikus omandis ja seetõttu väga odav. Üks ööpäev kaikohta maksis meie jahile ainult 10 eurot (vesi ja elekter korralik). Lisaks tuli muidugi võtta kaardid (10 eur tükk), millega sai väravast läbi ja dušširuumidesse. Tasuta wifit sadamal pole (taas tuleb loota söögikohtadele). Pesu pesemine...

7. etapp, Madeira - Cran Canaria, 29.10 - 4.11.2021

Sunday 7 November 2021

29. oktoober, reede
Kogu tee ühelt saarelt teisele siras mõlemate saarte tuledeviirg pimeduses vastu ja aitas orienteeruda.

Madeirale lähenedes varjas saar tuule ära ja korjasime purje kokku. Tundub, et saarele elama kolinud portugaallased on justkui kokkuleppeliselt minetanud merre võrkude panemise tarviduse ja see on tore! Seetõttu...

6. etapp, Lissabon - Madeira, 21 - 28.10.2021

Friday 29 October 2021

21- 22. oktoober, neljapäev ja reede

Naine ärkas kummalise kolina ja ragina peale. Kell on ca 3 öösel, väljas on pime. Selgus, et mees oli Lissaboni lahe suudmes sisse põrutanud kalavõrku tähistavale ujukpoile. Penoplasti puru on kogu jahi ümbrus täis, mootor kräunatas - ilmselt võrgunööri tõttu. Mees lülitas kiiresti mootori välja ja triivisime...

5. etapp, Biscaia laht - Lissabon, 14 - 20.10.2021

Saturday 16 October 2021

14. oktoober, neljapäev
Olime juba Biscaia peaaaegu ületanud aga üks mure oli naisel siiski veel. See oli seotud Biscaia lahe põhjas kulgeva sügava kanjoniga, kus vee sügavus on ca 4000 m. Lahe äärtes kanjoni ääred järsult tõusevad ja mõne miili jooksul muutub sügavus 400 meetrile. Selline järsk kõrguste muutus teebki Biscaia tegelikult ohtlikuks...

4. etapp, La Manche väin - Biscaia laht, 6 - 13.10.2021

Friday 15 October 2021

7. oktoober, neljapäev
Hommikul kl 9 saabus harbormaster (taas naine) ja maksime kaitasu 27 euri. See sisaldas elektrit, pesemisvõimalust ja wifit, mis oli hea kiirusega.
Harbormaster selgitas ka, et ainus võimalus täna edasi liikuda on läbi lüüside - suur sild, mille alt otse merele saaks on kinni.

Enne liikumahakkamist avastas...

3. etapp, Amsterdam - La Manche väin, 2.-6.10.2021

Tuesday 5 October 2021

7. oktoober, neljapäev
Hommikul kl 9 saabus harbormaster (taas naine) ja maksime kaitasu 27 euri. See sisaldas elektrit, pesemisvõimalust ja wifit, mis oli hea kiirusega.
Harbormaster selgitas ka, et ainus võimalus täna edasi liikuda on läbi lüüside - suur sild, mille alt otse merele saaks on kinni.

Enne liikumahakkamist avastas...

2. etapp, Kiel-Amsterdam, 26.09-1.10.2021

Thursday 30 September 2021

26.september, pühapäev
Hommik tervitas meid järgmise elegantse sillaga, mis ühendab mandrit ja Fehmam saart. Silla nimeks siis vastavalt ka Fehmamsundbrüke.

Ilm on juba suvine - sooja üle 20 kraadi ja saab mõnuleda sooja päikese käes.

Kieli lahes sattusime hämmingusse - tundus justkui oleksime sattunud keset suurt purjeregatti...

1. etapp, Tallinn-Kiel, 18-26.09.2021

Saturday 25 September 2021

18. september, laupäev
Äratus kl 7 hommikul Noblessneris vaikse kaiäärse loksumise saatel tuletas kohe meelde, mis päevaga on tegemist. Viimased koristustööd jahil, kiire poeskäik kõige värskemate piimatoodete ja puuviljade hankimiseks, mehed paigaldasid samal ajal eelmise päev õhtul saabunud uut rullkenu ja otsad lahti. Meie üksmeelselt valitud...

Viimased ettevalmistused

Friday 10 September 2021

Viimastel nädalatel käis kibe jahi ookeanikõlbulikuks tuunimine.
Nagu lipumeeskonna lühitutvustuses kirjas, on jahi pikkus 40 jalga ehk 12 meetrit, laius 4 m, masti kõrgus 17,5 m. Jahil on kolm kahekohalist kajutit, 2 tualett/dushiruumi, kööginurk, diivaninurk ja kapteni töökoht. Purjed on rullgroot ja rullgenu. Lisaks tuleb kaasa truu abiline...